onsdag den 14. maj 2014

Afgangsprøve i matematik?

Kan afgangsprøven i matematik laves i skyen?

Med dette arbejdsspørgsmål har jeg knoklet løs for at få afprøvet om prøvesættet fra FS10 Matematik - maj 2012 kan laves med Google Apps for Education som hovedmotor!

Min interesse i denne afklaring bygger på min faglige baggrund, som bl.a. er:
  • Beskikket skiftlig censor i folkeskolens matematik - FS10 gennem knap 10 år.
  • Tidligere pædagogisk konsulent i matematik og pædagogisk it på CFU Nord.
  • Undervisning i matematik - 10. klasses elever i 4 år.
  • Fagudvalgsformand i matematik 7 år.
  • Vild med de didaktiske muligheder via cloud computing - herunder GAfE.
  • Finde løsninger i et it-didaktisk udfordret undervisningsmiljø - frem for begrænsninger.
  • Skabe udvikling på området til glæde for flest mulig elever.
Jeg er ikke selv i tvivl om mit svar, men bedøm selv her ved at kigge med. Feedback er meget velkommen.
 FS10 Matematik - maj 2012

Indrømmet:

Jeg måtte tænke nyt og afprøve nye strategier i mine løsninger. Det kan jo være lidt svært, at "lære en gammel hun, nye tricks", men når jeg kan, så kan mange andre sikkert også!

Husk i øvrigt min præsentation "Matematik i skyen", der ligger på min blog - http://friit.dk